Как ви се струва да притежавате творба на Салвадор Дали само за 50 стотинки? А ако ви кажем, че вече сте имали негово произведение, но сте го хвърлили в кошчето?
Спокойно, не сме си загубили ума, а говорим за близалките Chupa Chups, чието оригинално лого и концепцията надписът да е отгоре е на самия Салвадор Дали.
Съвсем малко осъвременяване на логото е направено в края на 80’те, но като по същество всяка близалка с тази марка е малко произведение на Дали.
Ето и самата история:
Основана от испанеца Енрик Бернат през 1958 г., Chupa Chups сега е собственост на италианско-холандската мултинационална Perfetti Van Melle (корпорацията също така притежава марки като Mentos, Smint и Fruitella). Името на марката Chupa Chups идва от испанския глагол chupar, което означава „смучеш“.
Самият Енрик Бернат често е цитиран да казва: „Видях, че сладкишите не подхождат на основните им потребители, децата. Имаха лепкави ръце и имаха проблеми с родителите си. Така че залепих сладко на клечка”
През 1969 г. Бернат моли приятеля си Салвадор Дали, също испанец, да проектира ново лого на Chupa Chups и резултатът става толкова разпознаваем, колкото неговите топящи се часовници.
Дали включва името Chupa Chups в ярко оцветена форма на маргаритка и предлага логото да бъде поставено отгоре на близалката вместо отстрани, така че винаги да може да се вижда.
Така че следващия път не отказвайте на детето близалка, това все пак е изкуство!