Всеки може да си купи творба на Салвадор Дали за 50 стотинки

Виж още

Активен оптимизъм или когато не чакаш само на Вселената

Да си оптимист в днешно време или по което...

Защо сериалът Adolescence стана такъв хит

Сериалът „Adolescence“ се превърна в хит поради няколко основни...

Супа в тава или как да си улесняваме живота в кухнята

Ако средната продължителност на живота на една жена е...

Сподели

Как ви се струва да притежавате творба на Салвадор Дали само за 50 стотинки? А ако ви кажем, че вече сте имали негово произведение, но сте го хвърлили в кошчето?

Спокойно, не сме си загубили ума, а говорим за близалките Chupa Chups, чието оригинално лого и концепцията надписът да е отгоре е на самия Салвадор Дали. 

Съвсем малко осъвременяване на логото е направено в края на 80’те, но като по същество всяка близалка с тази марка е малко произведение на Дали. 

Ето и самата история: 

Основана от испанеца Енрик Бернат през 1958 г., Chupa Chups сега е собственост на италианско-холандската мултинационална Perfetti Van Melle (корпорацията също така притежава марки като Mentos, Smint и Fruitella). Името на марката Chupa Chups идва от испанския глагол chupar, което означава „смучеш“.

Самият Енрик Бернат често е цитиран да казва: „Видях, че сладкишите не подхождат на основните им потребители, децата. Имаха лепкави ръце и имаха проблеми с родителите си. Така че залепих сладко на клечка”

През 1969 г. Бернат моли приятеля си Салвадор Дали, също испанец, да проектира ново лого на Chupa Chups и резултатът става толкова разпознаваем, колкото неговите топящи се часовници.

Дали включва името Chupa Chups в ярко оцветена форма на маргаритка и предлага логото да бъде поставено отгоре на близалката вместо отстрани, така че винаги да може да се вижда.

 

Така че следващия път не отказвайте на детето близалка, това все пак е изкуство! 

Ако ви дотегна от зима, ето няколко уютни идеи

Давайте лимоните!

Към Вселената: Една такава кухня, моля

Дори дъската ти да хлопа, нека е с финес